by-cube6726DE18-128E-43E4-B447-D06D47091442icon-password-hideicon-password-showicon-soc-twitterCAD844F2-320D-45C6-B175-AF8D01DF9766icon-soc-whatsapp112CBFE3-B5AA-4B81-8862-89F6C0D8AA7D

Skaitmeninė dieta: geriausia kalėdinė dovana sau ir savo šeimai

Skaitmeninė dieta: geriausia kalėdinė dovana sau ir savo šeimai

Išmanieji telefonai, kompiuteriai, planšetės ir kiti įrenginiai tapo neatsiejama kasdienio gyvenimo dalimi. Didelę laiko dalį praleidžiame tikrindami elektroninius laiškus, naršydami internete ir bendraudami socialiniuose tinkluose. Vis dėlto, kodėl artėjant Kalėdoms ir naujiems metams neišsikėlus sau iššūkio ir nepasiryžus detoksikacijai nuo interneto ir socialinių tinklų?

„Samsung“ inicijuota programa „Skaitmeninis moksleivio IQ“ atrinko naudingus patarimus, kurie padės sumažinti ypač švenčių sezonu vyraujantį skaitmeninį triukšmą socialinėje erdvėje tam, kad galėtumėte mėgautis maloniu laiku su artimaisiais.

Ribokite išmaniojo naudojimo laiką

Tam, kad geriau suvoktumėte, kiek iš tikrųjų laiko kasdien praleidžiate su telefonu rankose, atsisiųskite specialią programėlę. Kai kuriuose naujausiuose išmaniuosiuose jau iškart yra įdiegta naudojimosi telefonu analizės programa. Pavyzdžiui, tiek „Android“, tiek „iOs“ operacines sistemas turintiems telefonams skirta „Quality Time“ rodo, kaip dažnai atrakinate savo telefoną, kokias programėles naudojate labiausiai ir kiek laiko užtrunkate jose naršydami. Matydami, kiek daug laiko išeikvojate ne itin naudingoms programėlėms, tikėtina, kad lengviau pasiryšite keisti savo įpročius. 

Trumpinkite laiką, kurį praleidžiate socialiniuose tinkluose

Laikas, leidžiamas socialiniuose tinkluose, išties bėga greitai. Atrodo, prisėdote patikrinti tik paskutinių naujienų, o net nepastebėjote, kaip praskriejo valanda. Jei norite socialiniais tinklais naudotis prasmingai, lankykitės juose su konkrečiu tikslu – susisiekti su draugais ar perskaityti tik tam tikro portalo naujienas. Stenkitės nepasiduoti pagundai be tikslo klaidžioti po kitų nuotraukų galerijas. 

Išjunkite pranešimus

Pranešimai apie atėjusius elektroninius laiškus, socialinių tinklų naujienas, žinutes ir kitų programų atnaujinimai kasdien iššoka vartotojų ekranuose. Kiekvienas išmaniojo suvibravimas ar garsinis signalas ragina pažiūrėti į pranešimus nedelsiant, o tai dažnai neleidžia susikaupti ir blaško dėmesį bendraujant. Išjungę pranešimų gavimą, galėsite netrukdomi ilsėtis ir visą savo dėmesį skirti artimiesiems. 

Mėgaukitės tyla

Jei tikrai pasiryžote bent dieną praleisti be virtualaus pasaulio ir skaitmeninių technologijų, išjunkite telefono garsą ir padėkite jį į atokiau. Kelios valandos be išmaniųjų prietaisų atneša psichologinės ir emocinės naudos. Skyrę laiko sau be jokių pašalinių trukdžių sumažinsite nerimą, pagerinsite miego kokybę, produktyvumą, kūrybiškumą bei bendravimo su aplinkiniais kokybę. 

Išjunkite kompiuterį

 

Stenkitės visiškai nesinaudoti kompiuteriu, tad geriausia jį laikyti išjungtą. Jei atsiranda poreikis greitai patikrinti kažkokią informaciją, geriau tai atlikite savo išmaniajame telefone. Vis dėlto, jei planuojate klausytis muzikos ar žiūrėti filmus, įsitikinkite, kad kompiuteryje interneto prieiga yra išjungta ir nebūsite suvilioti pagundos paskirti valandą naršymui internete.